Photographer Vincent Sun's Lofter. Wedding \ Still Life \ Portrait,Contact: 13761955261or QQ1285155311.

If - Bread

音乐随身听:

【怀旧金曲】Bread - If(如果)

这样的旋律似乎更应该找一架老式唱机来播放,让人更深切的体会到老式的婉约之美。

「面包」合唱团成立于1969年,以轻摇滚的曲风唱出柔美的情歌,抚慰天下有情人的心。乐队由David负责制作以及大部分歌曲的谱写。他们的声音出奇的温柔暖和,象是冬天坐在壁炉旁的地毯上的感觉。

「If」是他们第三张专辑里最受欢迎的单曲(同时也是他们的第四首畅销曲),再度发挥了David填词谱曲的功力,尽管内容含蓄而简短,却充满了令人动容的深情,有如一股清流,深深获得天下有情人的认同。可惜的是,「面包合唱团」虽然拥有广大的支持者,合作的期间却并不长,1973年就宣告解散了。

If a picture paints a thousand words, 

如果一幅画里有千言万语

then why can't I paint you? 

为何我却画不出你

The words will never show the you I've come to know. 

千言万语也无法描述 我所认识的你

if a face could launch a thousand ships, 

如果美貌能使千百艘船启航

then where am I to go? 

那我该前往何处

There's no one home but you, You're all that's left me to. 

在我心中只有你 你是我心中的唯一

And when my love for life is running dry, 

当我对生命的爱日渐乾涸

you come and pour yourself on me. 

你将自己灌注於我


If a man could be two places at one time, 

如果一个人能分身有术

I'd be with you. 我愿与你同在

Tommorrow and today, beside you all the way. 

无论今日明日 我将永伴你身旁

If the world should stop revolving spinning slowly down to die,

如果世界停止转动 缓慢停止直到毁灭

I'd spend the end with you. And when the world was through, 

我会陪你到最后 即使是世界末日

Then one by one the stars would all go out, 

当繁星一颗又一颗的熄灭

then you and I would simply fly away

你我将双宿双飞 

评论
热度 ( 55 )

© VS 摄影音乐吧 | Powered by LOFTER